søndag 20. september 2009

Valpeshow på Stavsøra

Yatzy...BIR :)

Icato aka Dummen :)
Eirin med Støkk
Yatzy og Støkk...BIR begge to :)

Ja da har vi vært på vårt første valpeshow.
Det var mye å følge med på for Yatzy, men hun gikk og stod bra i ringen.
BIR jenta si :)
Kritikken ble som følgende:
"6 måneder gammel tispe. Fin størrelse. Fint kjønnspreg, velskåret hode.
Bra snuteparti. Kunna hatt bedre tilbakelagt skulder. En tanke fallende kryss.
Kropp i utmerket kondisjon. Beveger seg bra, men kunne hatt mer kraft i bakbensbevegelsene.
rasetypisk temperament."
Dommer var Siv Sandø.
Gikk ikke videre i gruppefinalen, men dommeren hadde allerede bestemt seg før vi gikk inn, noe som igjen viste seg i BIS finalen...
Det var 7 i vår gruppe.
Veldig fornøyd med resultatet og kritikken vår jeg:)
Men det jeg synes er så kjipt med utstillinger er at det definitivt ikke er de beste som vinner!
Best in show foreksempel...
Definitivt IKKE den beste hunden!
Ok...nå er ikke jeg tilhenger av schæfer hunder med froskebein i utgangspunktet, men denne fortjente ikke etter min og fleres mening å bli BIS iallefall.
Den var ikke utseendemessig pen og hadde ikke fine tegninger, ikke klarte de å vise hunden på en ordentlig måte heller. Folk løp rundt ringen og smatta på hunden og oppførte seg som halvgale:)
Kjente jeg ble lettere irritert på vegne av de andre i BIS finalen, som hadde mye bedre hunder, men som sagt virka det som om det var bestemt på forhånd.
Ja ja...
Støkk ble også BIR i dag og til tross for sin halvgale oppførsel gikk han da bra i ringen:)
Alt i alt hadde vi en morsom dag, selv om utstilling ikke er min favorittsyssel akkurat:)
Men vi skal nå melde oss på noen flere etterhvert...
Showdog skal hun ikke bli for å si det sånn :D
Orkanger neste kanskje?? Kanskje jeg stiller Gaya også...
Vi får se :)





1 kommentar:

  1. Gratulerer med flott resultat på Yatzy! :)

    Synes å huske at Siv Sandø satte opp en schæfer til BIS når Blaze stilte for hun for 2 år siden ca.. Den hadde også "froskebein" og kunne omtrent ikke gå.. Trist syn!

    Hilsen Linda (som ønsker seg så veldig en aussie) og Blaze

    SvarSlett