fredag 22. mai 2009

Da har Yatzy flytta inn!












Ja da har hun kommet!
Lille Yatzy...ghost rideren min...
Vi dro veldig tidlig så vi var hos Trine klokka 9.30, og jeg må si vi var veldig heldige...nesten ingen biler på veien oppover:)
Da vi kom fram var det 6 valper igjen og man kunne se at mamma Femke begynte å bli smålei sine småtroll, men ikke så rart.
10 av disse kunne vel gått den beste på nervene etter 8 uker:)
I og med at vi hadde såpass lang vei, ble vi kun en liten stund.
Ordnet papirene, lekte litt med valpene, tok noen bilder, en kjapp kopp kaffe...og hilste selvfølgelig på Evy og Kaya...Trine`s Heelere :)
Yatzy og Max så ut til å finne seg godt til rette i buret til Gaya og det var hyling i så å si eksakt 5 minutter før de sovnet og da var det bom stille helt til dovre:)
Det var nesten sånn at jeg satt med følelsen av at vi hadde dratt tomhendt, så stille var det:)
Da vi kom til Dovre stoppet vi på Dovrefjell gjestgiveri og spiste en god middag og lufta to slitne valper som man tydelig kunne se ikke skjønte helt hva som hadde skjedd:)
Og vi fulgte planen...
Stoppet kun for å tisse og spise:)
Jeg slapp av en ganske sliten Eirin, som også skulle holde kurs i går kveld, klokka 16.15 på Lundamo og da var det strake veien rett hjem!
Begynte å bli ganske sliten selv:)
Jeg sendte Christoffer en melding om at nå var jeg snart hjemme og at det bare var å komme.
De hadde vel ventet i spenning hele dagen på å få høre om vi kanskje var i Trøndelag snart:)
Vel hjemme kunne jeg slippe ut to veeeeldig slitne valper.
1 av de hadde kastet opp på det siste stykket og begge hadde siklet en del, så litt stressa har de nok vært, men fullt forståelig etter 6 timer i et bur i en bråkete bil:)
Men etter 5 minutter i hagen her så slappet de av og lekte og koste seg!
De var virkelig morsomme og se på her ute:)
Gaya fikk hilse kjapt, men jeg sendte henne inn igjen etter en stund...
Hun var helt ok mot begge valpene, men jeg syntes de fortjente å bare være sammen uten å ha en litt grinete Gaya hengende over seg:)
Gaya er nemlig en liten kontrollfreak og det er ikke lov til å herje om hun mener det skal være rolig:)
Det bor en liten megler i Gaya:)
Christoffer og familien hans kom etter en liten stund og det var en stolt familie som kom for å hente Max!
Vi pratet litt, tok bilder av de håpefulle, været var ok og valpene stoooorkoste seg en god stund før de dro hjem, og dro gjorde de vel akkurat i tide!
10 minutter etter de dro kom regnet og da var det godt å sitte innendørs:)
Tordna litt gjorde det også...
Mens jeg ordna med mat til både liten og stor gjorde Yatzy seg kjent i huset og med Flaks...
Jeg var veldig spent, men det gikk veldig bra.
De snuste på hverandre og matvrak som Yatzy har vist seg å være så kunne hun ikke motstå fristelsen da Flaks skulle spise:)
Han syntes det hele var litt rart, men helt ok:)
Hun får jo ikke lov å spise kattenes mat, men ingen regel uten unntak...jeg bare måtte ha et bilde av dette:D
Senere gikk vi tur og da lekte faktisk Yatzy og Flaks "sisten" oppe i skogen her og det var kjempegøy å se på:)
Nå har han vist seg å mene hun er litt skummel inne, men ute går det helt fint, men som sagt inne er hun skummel så han freser litt til henne, men da løper hun og gjemmer seg:D
Jeg har jo ikke blitt så godt kjent med henne enda, men hun er knalltøff, morsom, pågangsmot har hun og denne jenta gir seg ikke så lett:)
Ingen syvsover er hun heller...oppe klokka 6 i dag og våken en liten stund i natt, så det blir en liten overgang fra syvsoveren Gaya, men Yatzy sover nok lengre etterhvert som vi får inn litt faste rutiner:)
Nå sover hun ved matskåla si på kjøkkenet og jeg sitter klar for neste runde:)
I dag skal jeg handle grind (har ei litt skummel trapp på terrassen) på ikea og om været blir fint setter vi oss utenfor der og ser litt på folket før vi drar hjem igjen.
Jeg gleder meg til dagene og ukene som kommer:)
Og min bedre halvdel som ikke var helt enig i en hund nr. 2....han smeeeeltet helt:D











3 kommentarer:

  1. Gratulerer Linda☺
    Hun e så fiin,glede mæ t å treff nurke☺
    Velkommen Yatzy☺masse hilsner fra Rita,Busy og Yakima

    SvarSlett
  2. Gratulerer med lilletrollet! Gleder oss til å se dere masse på agilitybanen ;)

    SvarSlett