tirsdag 26. mai 2009

Sosialisering på farmen.

Lille Gaya som valpis...10 uker var snuppa mi her.
Ja i går dro vi på farmen slik at gaya skulle få ut litt energi, og yatzy var selvfølgelig også med på lasset.
Jeg la selvfølgelig igjen kameraet hjemme så det ble ingen bilder av våre små denne gang:(
Litt mindre sikling i bilen var det også og i dag var det null sikling:)
Hjemme hos bente var det litt skummelt, spesiellt da Eirins Støkk kom fram...han er blitt stor gutt og er litt tryggere enn det Yatzy er enda, også har han vært på farmen før også da, men Yatzy mente han var litt skummel og ville ikke leke!
Ikke nok med han, men på en agilitytrening er det jo mange hunder og mange folk så det ble noen inntrykk å innta og i tillegg sto alle hundene til Bente og co i hundegården og laga liv og røre og de var virkelig skumle:)
Maja hadde også med seg sin lille hååpefulle jakt cocker og hun er jo litt mindre enn yatzy så de rulla rundt en iten stund, men Circus syntes de store hundene var litt skumle enda så hun fikk sitte i buret sitt etter en stund.
Etter ca 15 minutter tinte også Yatzy opp.
Hun er en liten tenker og må se seg litt rundt før hun aksepterer omgivelsene, men etter en liten stund var alt glemt og Støkk var heller ikke skummel mere og jeg skal si at han fikk gjennomgå:D
De herja villt for å si det mildt...koste seg skikkelig gjorde de:)
De tok noen pauser, men så var det på`n igjen, kun avbrutt av hundespannet som innimellom bjeffa og da gjemte de seg litt, men det også gikk fort i glemmeboka:)
Da alle var ferdige å trene slapp vi hundene på banen sammen med de store og valpen (6 mnd.) til Tove...flat/bc mix Kita...kjempesøt og livlig frøken:)
Det gikk kjempebra, men så er det snille hunder også da, men Pinto vhorsteren til Eirin ble litt for mye og da sa yatzy takk for seg, løp og la seg ned ved gjerde og meldte pass, men ikke så rart etter to timers herjing, så da fant vi ut at vi tok kvelden:)
Og hun sovna med en gang jeg putta henne i buret...ikke en lyd!
Vel hjemme var det kveldsmat og mere sove...trøtt liten trollvalp ja...
I dag har vi sittet for det meste inne...jeg liker ikke regn!
Yatzy bryr seg ingenting og kan godt være ute, men jeg venter heller på bedre vær :)
Jeg husker da Gaya var valp og opplevde regn for første gang...
Vi sto ikke så langt fra inngangen vår og da regnet kom stakk hun like godt avgårde og satte seg under taket på trappa og venta på at vi kom :D
Rare Gaya :D
Ja ja, det var gårsdagen og i dag blir det en liten tur på LP trening med Gaya, og Yatzy skal få se på :)
Det er ikke så enkelt å ha liten valp når man i tillegg har en stor som trenger sitt og i dag så jeg faktisk nytta i barnevogn for hunder!! He he...
Seriøst...
Om jeg hadde hatt det, ja så hadde vi kunne dratt på lange turer.
Yatzy kunne slappet av i vogna, mens gaya hadde fått trimmen sin :D
Neida...
Jeg skal IKKE kjøpe vogn bare så ingen misforstår, men det er ikke bare bare og være alene med to stykk som trenger så forskjellig innhold i hverdagen sin, men Gaya får bare venter til farsan kommer hjem om en ukes tid...det går nok bra:)
Kan ikke glemme gaya oppi alt dette valpestyret heller så jeg poster et lite bilde av snuppa som valp....så søt!

2 kommentarer:

  1. Søteste gaya!

    Kjenner nervene kommer litt nå ja! blir nok vanskelig med to hunder må så forskjellig behov, men mamma bli sikkert å syns så synd på Robin at har får noen fine skogturer:)
    Jeg har funnet første barnevakt dato;) 1juni skal jeg å resten av familien på bursdag til farfar, så da trenger jeg barnevakt noen timer, fra 14 tia. Og om det er mulighet vil Robstern også gjerne bli med;)
    Randi

    SvarSlett
  2. Det er helt sikkert greit...har jo ferie :D
    Men det spørs med robster da...
    Kattepuser her vettu og de kan være riktig så slemme med store slemme hunder :D
    Vi ser det an...men lille trille kan iallefall komme :)

    SvarSlett