mandag 18. mai 2009

Nå henter jeg snart Yatzy!

Yatzy 1 dag gammel...sååå liten da:)
Yatzy...Min lille spøkelses rytter...

Skogstrollet`s Wapi Waste Sunka...Max som skal sitte på til Trondheim...


Skogstrollet`s Wanagi Akayake (Ghost rider) Yatzy...



Yatzy og søs i full lek...




Yatzy 7 uker gammel...





Max...brorsan... Skogstrollet`s Wapi Waste Sunka ( Good Luck Dog)


Oy, oy...
Ja nå er det bare få dager igjen til jeg henter rampevalpen min som Trine kaller henne.
Jeg gleder meg så utrolig, men samtidig er det litt skummelt også.
Det er jo sååå lenge siden jeg hadde valp, men mest av alt gleder jeg meg:)
Det som kommer til å bli det verste er vel det og ikke kan be henne gå å legge seg, ti stille eller ja...de hverdagslige tingene:)
Jeg har jo levd i komfortsonen med Gaya så lenge nå at det å få en krevende valp i hus igjen kommer til å bli veldig rart, men så spennende!
Jeg og Eirin drar fra Trøndelagen i 5-tida torsdags morgen og regner med å være vel fremme hos trine i 11- tida.
Ting og tang kommer vel til å være hektisk på Biri, da det er flere som henter sin håpefulle den dagen, så vi drar vel derfra igjen i 12-tida og det eneste vi stopper for er tissepauser og matinntak:)
Jeg satser på å være hjemme igjen i 20-tida iallefall.
Da får jeg også litt kvalitetstid med snuppa, hun får bli kjent med huset og ikke minst katten(e).
Med det mener jeg Flaks på 1 år...Mjau er på sin vanlige runde straks finværet kommer så henne vet jeg ikke når Yatzy vil møte, men Flaks blir sikkert glad for en ny lekekamerat:)
Han tror jo enda han er en hund...Flat coated catriever...he he:)
Gaya blir med mamma på hytta onsdags kveld og blir der til lørdag, så Yatzy og gaya møtes ikke før da.
Jeg vet at det kommer til å gå bra, men Gaya kommer nok til å bli en smule deprimert:)
Hun tolererer valper, er snill med de, men unngår de for alt i verden!
Gaya synes bare de er små, irriterende og ikke minst... bare i veien!
Det går seg nok til:)
Gaya er jo også på vei inn i løpetiden så det er også en mulighet for at Yatzy blir adoptert...vi får se:)
Men iallefall...med oss på turen blir også brorsan med...Yatzy`s bror altså:)
Han skal hete Max og skal også bli trønder når han blir stor.
Trine kom med forslaget om at Max kanskje kunne sitte på med oss, og det syntes vi alle var en god ide.
Max`s nye pappa slipper den lange kjøreturen og jeg får to valper og kose med og Yatzy får selskap på turen, og det var vel det viktigste for meg.
Da blir det nok en tryggere tur for de begge da de har hverandre som selskap på den lange turen, og løsrivelsen fra mor og søsken blir ikke så stor.
De skal få låne buret til Gaya som de kan ligge å slappe av i på veien, og det går nok greit da de allerede har vært på flere bilturer.
Men nå sitter jeg og titter rundt i stua her...
Jeg må virkelig sikre en del her!
Her kan jo alt ligge å slenge uten at det blir bitt istykker, spist eller ramponert av en liten rampevalp, så jeg får vel ta et aldri så lite skippertak, men ikke i dag:)
Skippertaket kan vente til onsdag:)
Ja ja...
Nå har jeg henne snart i fanget mitt og neste uke på denne tiden er vi kanskje å treffe på banen også...tidlig krøkes vettu:)




6 kommentarer:

  1. Så herlig! Gleder meg til å møte henne :) Hvilken trening tenker du dra med deg valpis på neste uke? :)

    SvarSlett
  2. Jeg tar henne vel med på farmen mandag, banen onsdag og ellers hvor det måtte skje noe:)
    Nei da, det blir nok de to dagene, men hvis du vil møtes en plass så kan vi godt ha et aldri så lite valpettreff i slutten av neste uke.
    Kanksje dere kunne kommet hit?
    Så får vi med Eirin og Støkk også:)

    SvarSlett
  3. Goood tur for å hente vesla!! Kjører imorgen vi, og henter henne torsdag. IIIIIIIH! Skumle greier :D Treff ja er finfint! Tenkte ta henne med på skjetlein på mandag jeg og, må jo uansett trene på bilkjøring ;)

    SvarSlett
  4. Takker!
    Litt skumt kan du si, men mest av alt spennende:D
    Det kommer til å bli sååå rart å få valp igjen, men vi har 5 uker å kose oss på før virkeligheten setter inn igjen da:)
    God tur til dere også, så sees vi iallefall på mandag! Tjoho:D

    SvarSlett