tirsdag 14. april 2009

Da skal jeg se på valpene...


Ja da skal jeg i vei for å se på valpene!

Jeg fikk innvilget ferieønsket mitt og da satser jeg på at det blir en liten tass som kommer hit til Trondheim i slutten av mai, og kanskje...kanskje blir det en tispe på for :)

Håper det...

Jeg skulle jo egentlig dra til Sverige og hilse på noen hunder der, men jeg fikk ikke sein ferie og den aktuelle tispa er ikke parret enda så det hele var veldig usikkert.

Jeg har ikke funnet så mange oppdrettere som jeg egentlig vil ha valp fra, men nå blir det altså da fra mitt andrevalg...forhåpentligvis :D

Det dukker opp mange tanker i en slik prosess og jeg kan vel si at jeg til tider har blitt svimmel og ør i hue av meg selv!

Jeg tenker definitivt for mye...he he...jeg har vel snart ringt, maila og tekstet rundt til halve Norge og en liten del av sverige for å få "godkjenning" på de aktuelle oppdretterne...

er så redd for å ta et feil valg, men nå har jeg fått det bekreftet fra så mange hold at dette er bra, så da går jeg for det!

Enn om jeg kunne hatt den samme dedikasjonen i andre aspekter i mitt liv, men neida!

Hva er vel viktigere enn det å velge riktig hund!

Ingen verdens ting spør du meg:)

Jeg gleder meg til å dra nå på lørdag, og med meg på turen blir mamma med, og kanskje svigermor...vi skal få en koselig tur :)


Det dukker opp mange tanker ved dette å anskaffe seg valp igjen...hvordan gjorde jeg det? Hva gjorde jeg da?

He he...kjenner at jeg blir litt rar i magen, men det følger naturligvis med...hadde jeg ikke kjent en klump der nede hadde det vel vært noe galt tror jeg.

Men når alt kommer til alt GLEDER jeg meg til å trene en med blanke ark igjen...det skal bli så utrolig gøy, men samtidig slitsomt...miljøtrening, valpekurs, lydighetskurs og bare det å få to hunder å trene med tror jeg blir både lærerikt og utfordrende og denne gangen skal jeg ikke gjøre en eneste feil...he he :D

Men når det er sagt...Gaya har på ingen måte vært en prøveklut!

Jeg har iallefall gjort alt jeg kan for å tilegne meg kunnskap om hund og hundtrening de siste 5 åra, og jeg tør påstå at jeg er vel rustet for oppgaven.


Gaya er vel den smarteste hunden, men samtidig også den teiteste...he he...med det mener jeg at JEG kan gjøre så utrolig mye rart med den hunden uten å ødelegge noe i treningen...vi kan forske på et hav av muligheter, men hun vet på mystisk vis hvordan alt skal gjøres når det kommer til stykket, men når det er sagt vet jeg også at jeg må være mye mer konsekvent med den nye valpen...for to av denne sorten tror jeg ikke finnes :)

Jeg har nok hoppet over mange steg med Gaya, men med valpen skal jeg ikke gjøre det...det har jeg lovt meg selv...og jeg skal holde det :)

Dette blir en spennende tid!

1 kommentar:

  1. å puppy!!! æ å vil, men får kos me din så læng da:)
    DU
    du må hils på heeler for mæ da å finn ut litt for mæ;)

    Randi

    SvarSlett