onsdag 15. april 2009

Gaya lærte seg å blåse bobler i vannet

Jupp da har vi frishapa litt.
Det var ikke meningen at vi skulle trene, men på terrassen ligger det en presenning og i den har det samlet seg noen vannpytter.
Ved en tilfeldighet begynte Gaya å lete etter snacks i pyttene, noe hun ofte gjør da vi tidligere har lagt diverse godis i pytter eller vann når vi har vært på tur.
Frishaping er ikke noe vi har gjort så ofte, faktisk nesten aldri, men dette tok jenta kjapt ja!
Etter ca 10 minutter med klikk og belønning, oppsøkte hun vannpytten i den største iver og blåste bobler som om hun aldri hadde gjort annet...DRIT KULT! :D
Etter de første klikkene skjønte hun ikke bæra av hva det var jeg ville, men jeg overså all annen adferd som kom...på løpende bånd...he he...og var tålmodig, noe som i grunnen ikke er så typisk meg, grunnen til at frishaping ikke har vært brukt veldig ofte...men, jeg klarte å holde igjen og jaggu besto hun med glans jenta mi :D
Inspirasjonen kom selvfølgelig fra canis og vår venninne Eirin som allerede hadde trent inn dette.
Jeg ble litt bekymret da vi kom innendørs...plutselig stod Gaya å blåste bobler i skåla si! Å nei tenkte jeg...jeg vil ikke ha vannsøl i hele huset, men klikkerklok som hun er sluttet hun etter første forsøk da dette ikke gav noen form for respons, men ute var det kjempegøy å se på...
og ikke minst inspirerende for videre trening med frishaping da gitt!! :D
Jeg tok et bilde med mobilen, men får ikke overført det til pc`n...skal gjøre et nytt forsøk på det seinere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar