søndag 19. april 2009

Lydighetstevne 19 april 2009

Da var stevnet unnagjort! Vi, Nidaros bhk arrangerte stevne i dag og det var hele 28 ekvipasjer som deltok.
15 i klasse 1, 5 i klasse 2, 5 i klasse 3 og 3 i klasse elite.
To ekvipasjer i eliteklassen kom tilreisende fra Sverige, men desverre ingen førstepremie på noen av de.
Det ble noen opprykk, men desverre ikke på oss :(
Jeg er uansett kjempefornøyd!
Var veldig bevisst på å forsøke å gjøre som vi lærte på konkurransekurset vi hadde her i vinter, og jeg tror jeg gjorde en god jobb.
Jeg Gav dommer beskjed før vi startet om at jeg ikke ville ha noen kommentering mellom øvelsene, men at jeg ville kjøre på.
Dette gjorde at jeg og Gaya klarte å holde fokus på hverandre under hele konkurransen og holdt oss i vår egen lille boble.
Dette gjorde underverker og jeg visste kun hva helhetsinntrykket ble før vi forlot ringen :)
Kjempefornøyd med både meg selv og hunden!
Dette viser bare at det å holde fokus sammen med bikkja funker mye bedre enn at man fokuserer på dommer mellom hver øvelse, noe som jeg har erfart og sett gjør at bikkja også mister fokus og dermed mister intensitet.
Takk Niina Svartberg for at du kom hit og hadde kurs for oss og lærte oss dette!
Virkelig til inspirasjon og nytte dette kurset vi hadde i konkurransepsykologi!
Kritikken ble som følgende:

1. Fellesdekk 4 minutter med skjult fører: Lå stødig som bare rakkern.
Karakter: 10 Koeffisient: 4 Poeng: 40

2. Fri ved foten: Noe klabb i starten, men hentet oss kjapt inn igjen, en dobbelkommando av den grunn.
Karakter: 7,5 Koeffisient: 3 Poeng: 22,5

3. Sitt under marsj: Vet egentlig ikke hva vi ble trukket for. Mulig skjev sitt??
Karakter: 8,5 Koeffisient: 3 Poeng: 25,5

4. Innkalling fra dekk med stå og dekk: Knallfin! Kunne ikke bedt om bedre!
Karakter: 10 Koeffisient: 4 Poeng: 40

5. Fremadsending, dekk, på plass: Her gikk det litt galt. Min feil. Hadde plassert ekstern belønning i samme retning! Men gikk greit og fullførte bra.
Karakter: 8 Koeffisient: 4 Poeng: 32

6. Apportering over hinder: Fin øvelse, men jeg brukte kroppen litt, derfor trekk.
Karakter: 9 Koeffisient: 3 Poeng: 27

7. Apportering av metallgjenstand: Veldig bra! Kom kanskje litt sent inn på plass.
Karakter: 9,5 Koeffisient: 2 Poeng: 19

8. Neseprøve: Vet ikke hva som gikk galt, men det virket som om hun hadde glemt hele øvelsen og rota noe. Tok også feil pinne.
Karakter: 0 Koeffisient: 4 Poeng: 0

9. Kontroll over hunden på avstand: Kunne ikke blitt bedre etter min mening!
Karakter: 9,5 Koeffisient: 4 Poeng: 38

10. helhetsinntrykk: Synes vi fungert godt sammen, hadde god kontakt, men minus i starten. Vi framsto som en ryddig ekvipasje i følge dommeren.
Må virkelig drite i janteloven og si meg enig i dette i dag…
Karakter: 9 Koeffisient: 1 Poeng: 9

Sum poeng: 253
Premie: 2
Nr. i klassen 2

Så sånn var det med den saken!
Alt i alt så hadde vi en fiiin dag og vi fikk mange gode tilbakemeldinger både fra kjente og ukjente.
De tre poengene vi manglet i dag, ja de henter vi inn en annen dag.
Det var selvfølgelig utrolig synd dette med neseprøven, noe jeg vet gaya kan, men nå er de jo ikke maskiner disse hundene eller da.
Forrige gang var det jo akkurat neseprøven som var perfekt og alt annet som gikk til dundas…he he, men jeg tror vi har funnet vår stil i ringen og det så i alle fall ut til å fungere bra i dag!
Fantastisk fornøyd!!!
Jeg er bare så fornøyd og dagen i dag, selv om den var iskald, var virkelig en knall dag!!!
Nå er det bare å trene litt mer på neseprøven så den er bankers til neste stevne!
skal vi opp i elite.

3 kommentarer:

  1. Så bra!!! Gratulerer :)

    SvarSlett
  2. Takker så mye! Strålende fornøyd:D

    SvarSlett
  3. Hei Linda

    Gratulerer med Yatzy i heimen:-)
    Vi gleder oss til å treffe nurket!

    hilsen
    Bente & Icato

    SvarSlett