fredag 10. april 2009

LP Trening på Brundalen




Ja da var dagens lille reningsøkt over!

Det gikk vel som jeg hadde trodd... Ikke så bra;-(

Gaya synes visst rett og slett at lydighet er kjipt og jeg finner ikke på knappen.

Jeg skjønner virkelig ikke hvor det gikk galt, men et sted har det tydeligvis skjedd noe!?

Hun mangler intensitet og selv om hun gjennomfører øvelsene er det liksom der det stopper. Hun går fint fri ved fot, apporterer, luktdiskrimineringen er perfekt, avstandskommanderingen er topp, men det synes på frøkna at dette er KJEDELIG!

Bare hun kunne tatt med seg litt av spruten hun har på agilitybanen inn i lydighetsmomentene...ja da hadde jeg vært glad!

Men det var tydelig at vi ikke har trent på lenge...hun kunne plutselig ikke sitt! Jeg måtte le litt...he he...prøvde å ikke miste besinnelsen for jeg VET at hun kan, men det var mye kjekkere å stå! Vi fikk det da til, men det måtte noen repetisjoner til og vel mange feil...flere enn jeg normalt ville latt henne gjøre, men jeg ville så gjerne avslutte med et perfekt moment...og ja...jeg kunne avsluttet med et jeg vet hun kan, men nå gjorde jeg nå ikke det denne gangen da ;-) My bad...he he...

Ja ja...det blir nok ikke opprykk 19 april, men shit au...vi skal da leve lenge sammen enda og en gang er jeg sikker på at vi klarer det ;-)

Selv om vi trente lydighet i dag, så lekte vi masse også og fikk da tatt noen morsomme bilder...

Og om noen tror jeg har anskaffet meg sort schæfer, ja så har jeg ikke det altså...ligner faktisk litt på bildet øverst...kjempesøt da ;-D

2 kommentarer:

  1. Bare en liten idé... Hva med å ta med lydigheta inn på agilitybanen, kjørt en kort økt med noe "kjedelig" og belønnet med en runde over noen hinder og endt med en real belønningsrunde med det beste som finns?

    SvarSlett
  2. Takk for tipset, men det er allerede forsøkt. Hvilke knapper man skal trykke på denne flatten er ikke alltid like tydelige:D
    Men som du kan se av dagens blogg...ja så ser det ut til at vi har funnet vår stil:D

    SvarSlett